If you can dream it, you can do it.

Här skriver jag nu de första raderna på min nya blogg som hör ihop med mitt sprillans nya företag, Salong Naturnära. Där kommer jag att börja jobba deltid från och med nästa vecka. Jag tror knappt det är sant. Det har gått så väldigt snabbt alltihop! Från att ha gått och planerat en egen salong i tio års tid men ändå aldrig riktigt trott att det skulle hända så blev det plötsligt verklighet på ungefär en månad.

Jag kan börja med lite bakgrundshistoria. Blev färdig frisör våren 2010, men då föddes samtidigt vår son, han var tre veckor ung på dimissionen. Då var det alltså mammaledigt som gällde, sen fick vi en flicka två år senare, och började bygga hus. Så det var alltså inte läge att satsa på nåt eget då. Jag har jobbat, och jobbar fortfarande deltid på ett serviceboende. (Just det här boendet är ett väldigt trevligt ställa att jobba på kan jag tillägga.)  
Naturlig och ekologiska hårvård har alltid fascinerat mig, så om jag skulle jobba som frisör så var det ekofrisör jag skulle vara. Så när ekofrisörutbildningen kom till Vasa hösten 2016 var det bara att hoppa på! Och nu i höst kom möjligheten att öppna en salong vid Marias hälsonycklar i Kaitsor.
Jag tror att om jag inte prövar på det här nu, så kommer jag att ångra mig senare i livet. Man vet ju inte hur det är om man inte prövat. En kompis sa: "If you can dream it, you can do it!" Så måste man ju ha några utmaningar i livet för att utvecklas.

Här kommer lite djupare funderingar. En annan orsak till att jag börjar med det här är att jag vill göra något för den här jordens framtid. För att mina, och dina barn och barnbarn ska ha ett hem i framtiden i en miljö som inte är förgiftad av kemikalier. Vi behöver alla dra vårt strå till stacken, på ett eller annat sätt. Jag läste någonstans att det största hotet mot vår planet är att tro att någon annan ska rädda den. (Fritt översatt från engelska). Det här är alltså mitt sätt, det är det här som jag brinner för. Hår och hudprodukter samt hårfärger som är giftfria och miljövänliga. För att inte tala om vilken god gärning man gör mot sig själv genom att välja bort några av de tusentals kemikalier som vår kropp kommer i kontakt med varje dag! Kroppen är ändå rätt så viktig, vi kommer ju att behöva dras med den så länge vi vandrar här på jorden. Så den förtjänar en del omsorg.
Med det sagt så önskar jag alla ett fortsatt trevligt veckoslut!




(En ganska omotiverad, men rätt så Naturnära bild från hemtrakterna)
Bilder från salongen kommer upp så fort det blir lite ordning och reda där, jag lovar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Äppelcidervinäger

Björken

Torv