2018 - Vad ska hända då?

Dags att avge nyårslöften nu igen? Det är ju den här tiden på året man brukar syssla med sånt. Som man sedan med varierande framgång klarar av att hålla. Men att ständigt gå och lova sånt man inte kan hålla mår ju ingen bättre av. Därför brukar jag oftast inte avge några löften..

En sak man kan försöka sträva till är ju att ha balans i livet. En människa som är i balans är nöjd med livet och omger sig med det som får henne att må bra. Hon tar hand om sig själv genom en hälsosam, mångsidig kost och motion, frisk luft och vila. Det är också bra att mellan varven rensa kroppen från orenheter genom olika reningskurer, eller fasta.
 Diverse hobbyer och fritidsintressen kan också vara till hjälp för att hitta glädje och mening i tillvaron. När vi hittat det är det lättare att visa kärlek och sprida glädje till andra.
Vi behöver bli bättre på att acceptera och älska oss själva, precis som vi är - som unika individer. Samt ta hand om oss själva, både fysiskt och psykiskt. Det är ju så att ju friskare och mer balanserade vi är, desto vackrare och mer strålande är vi!

Så vill vi såklart också ta hand om naturen, och inte orsaka någon skada åt andra levande varelser eller miljön. Då är naturliga och miljövänliga hud-och hårprodukter ett enkelt val. Det mår alla bra av.






Om jag nu skulle råka skriva ner några nyårslöften i alla fall skulle det väl låta ungefär så här.:
  • Lära mig mer om naturlig hår och hudvård och bli mer varm i kläderna med arbetet på salongen.
  • Uppdatera den här bloggen lite oftare.
  • Gå en kurs i lerblekning.
  • Jobba på att acceptera mig själv, och inte vara så dömande. (Det är väl ett långtidsprojekt..)
  • Sluta stressa upp mig för minsta småsak.
  • Fortsätta med trädgården i sommar och fixa till någon ny rabatt, häck eller liknande.
  • Lära mig röja i skogen. Det kunde vara bra att kunna om man ska bli skogsägare nån gång i framtiden och dessutom tror jag det är bra motion. (Det här sista punkten gäller bara om jag råkar ha tid över.)


(Bilderna är lånade från Google)



Ta emot det nya året med positivt tänkande och hälsosamma val, både för kroppen och själen.
Ha det bra och kom ihåg att ta hand om varandra!
Gott nytt år !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Äppelcidervinäger

Björken

Torv