Fredag

Nu är det fredagskväll och jag har försökt starta upp fredagsmyset lite för att liksom komma i rätt stämning inför Idol. Hela dagen har varit rätt så mysig egentligen. Det var min enda lediga dag den här veckan. Ska jobba hela helgen sen. Det kan bli så då man har två jobb. (Med ett jobb också säkerligen). Men hur som helst så kan det ju vara bra med en vilodag om man ska klara sig i längden.

Jag och dottern startade dagen med att göra ett hembesök till en 95 årig dam som bor ensam, inte så långt från oss. Hon ville ha håret klippt och har svårt att ta sig till frissan.  Det hade kommit passligt med snö och solen sken och det var härligt väder så vi tog pulkan dit.
.
Sen har vi skidat lite här på gården (inte min ide, men skidorna passade nog än, jag hade inte växt ur dem i år heller). Åkt pulkka, skottat snö av terassen och tänt några lyktor för att lysa upp vintermörkret lite. Jag vet, det är oktober än, men vinter känns ju som ett bra ordval ändå när man skottat snö halva dagen och det är bäckmörk där ute.

Ikväll har jag fredagsmyst genom att doppa ner mina trötta fötter i ett fotbad. Det är ju verkligen ett enkelt sätt att lyxa till det lite. Bara att skopa i lite havssalt och några droppar väldoftande eterisk olja. Sen slappna av och njut!
Så har jag tvättat håret med rasul lera. Jag tycker om att variera lite och inte använda schampo varje gång. Leran blandas i en liten skål med varmt vatten och får svälla en stund, sen är det bara att massera in i hårbotten och skölja. Leran känns skön att använda och den rengör skonsamt håret och hårbotten och avlägsnar fett utan att torka ut. Håret blir mjukt, glansigt och framför allt rent.

Jag lovade ju att lägga upp lite bilder från salongen, men på grund av dålig telefonkamera så har det inte blivit så mycket med det. Jag har bara hunnit vara där en dag den här veckan. Två växtfärgningar blev det, med fint resultat. Nästa vecka blir det förhoppningsvis mera salongsjobb! :)





Här är vilohörnan där man kan sätta sig och läsa en stund medan man har färg i håret! (Det är en timmes verkningstid på växtfärgerna så man hinner nog med ett kapitel eller två). Eller så kan man ta med sticksömmen. :)
Nu ska jag börja inta soffläge för resten av kvällen. Ha en bra helg allihop!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Äppelcidervinäger

Björken

Torv